Vėjo jėgainės: Kodėl  ašmenų nelyginis skaičius?

Šiuolaikiniai vėjo jėgainės inžinieriai vengia statyti dideles mašinas su rotoriaus lyginiu ašmenų skaičiumi. Svarbiausia priežastis yra jėgainės stabilumas. Gali būti manoma, kad rotorius su nelyginiu skaičiumi rotoriaus ašmenų (ir bent jau trejų ašmenų) yra panašus į diską, apskaičiuojant dinamiškas mašinos ypatybes. Rotorius su ašmenų lyginiu skaičiumi duos stabilumo problemas mašinai su kieta struktūra. Priežastis yra tokia, kad pačiu momentu, kai aukščiausios ašmenys linksta atgal, todėl, kad tai gauna maksimalią jėgą iš vėjo, žemiausių ašmenų leidimų į vėjo atspalvį prieš bokštą.  

Dauguma šiuolaikinių vėjo jėgainių yra trijų ašmenų projektai su rotoriaus padėtimi, palaikyta prieš vėją (ant vėjuotos bokšto pusės) elektrinių variklių jų nukrypimo nuo kurso mechanizme naudojimas. Tai laikoma standartu. Didžioji dauguma turbinų, parduotų pasaulio rinkose, turi šį projektą. Pagrindinis projektas buvo iš pradžių pradėtas nuo įžymios Gedser vėjo jėgainės. Kita savybė yra asinchroniško generatoriaus naudojimas.
{mosimage}

Dviejų ašmenų vėjo jėgainės projektai yra pranašesni kai taupoma rotoriaus ašmenų kaina ir jo svoris. Tačiau, jie sunkokai skverbiasi į rinką, dalinai todėl, kad jie reikalingi, kai reikia, kad aukštesnis kintantis greitis duotų tą pačią energijos produkciją. Tai yra nenauda ir dėl triukšmo, ir regimojo įsibrovimo. Neseniai, keli tradiciniai dviejų ašmenų mašinų gamintojai persiformavo į trijų ašmenų projektus.
{mosimage}
Dviejų - ir vieno - ašmens jėgainės reikalingos sudėtingesniam projektui su atlenkiamu (sverdėjančiu centru) rotoriumi, t.y. rotorius turi sugebėti pakrypti, kad išvengtų per sunkių smūgių jėgainei, kai rotoriaus ašmenys perduoda į bokštą. Rotorius yra  pritvirtintas ant rankenos, kuri yra statmena svarbiausiai rankenai, ir kuri rotuoja greta svarbiausios rankenos. Šis susitarimas  reikalingas, kad papildomi amortizatoriai neleistų rotoriaus ašmenims smogti bokštui.
{mosimage}

Vieno ašmens vėjo jėgainės irgi egzistuoja, ir iš tikrųjų, jos taupo rotoriaus ašmenų kainą! Jei kažkas gali būti pastatoma, inžinieriai padarys tai. Vieno ašmens vėjo jėgainės nėra labai plačiai paplitusios komerciškai, tačiau, todėl, kad jas liečia tos pačios problemos, kaip ir dviejų ašmenų jėgainių.
{mosimage}

Aukštesniam kintančiam greičiui, triukšmo ir regimosioms įsibrovimo problemoms reikalinga, kad atsvaras būtų padėtas kitoje pusėje,  nuo rotoriaus centro ašmenų, kad išlygintų rotorių. Tai aišku neigiamai veikia svorio santaupas palyginus su dviejų ašmenų turbinų projektu.
{mosimage}